top of page
  • lmrsh3

חורשת הנופלים לזכר אסון המסוקים


חורשת הנופלים לזכר אסון המסוקים בשמי שאר ישוב

החורשה ממוקמת על גדות הבנייאס בחלקו הדרומי של מושב שאר-ישוב. החורשה הוקמה ע"י תושבי שאר-ישוב כמקום של חיים להנצחת האסון הנורא שקרא. מקום החורשה הוא במקום שבו היו המסוקים שוהים עד לקבלת אישור הכניסה ללבנון וגם בערב הנורא ההוא כאן שהו באוויר וטרטרו זמן רב עד לקבלת האישור הטיסה הקצרצרה וההתנגשות הנוראית מעל השטח ליד ביתנו שהיה מוכן לנטיעה. אחד המסוקים נפל בפלג הדן הזורם מאחורי הבית על עץ תאנה עבות שנשרף כולו אבל במהרה התאושש והיום כולו חיות, רק הגזע השחור מספר על השרפה הנוראית שעבר.

המסוק השני המשיך מעט בדרכו עבר בין ענפיו של עץ אלון בן 400 שנה ומשם חדר למבנה צימרים, שנה אחרי האסון הסתבר כי עץ האלון נפגע אנושות ולמרות שמומחים רבים ניסו להצילו לא הייתה ברירה אלא לגדוע את העץ. היום עומד במקום גזע אדיר מיימדים כאנדרטה לאותו אסון מצמרר.

חשבתי כי הדרך הטובה ביותר להנציח את האסון תהיה בהקמת חורשה לזכר הנופלים. הישוב כולו נרתם להקמת החורשה ואיתנו נרתמו עוד רבים אחרים.

החורשה בנויה שלושה חלקים: אתר הזיכרון, החורשה וקטע המים.

החורשה - 72 עצים.

מאחר ומסוק אחד נפל על עץ תאנה שהוא עץ הנותן פרי מאכל, בחרנו לטעת עצים שונים שניתן ליהנות מפרותיהם, כמו תאנים רימונים, ותות. ואילו המסוק השני הנפל על עץ האלון העתיק, עץ סרק, לכן הוספנו מגוון עצי צל שפריים אינו למאכל.

העץ ה-73 הוא עץ שקד (ספור מצמרר בפני עצמו) הנטוע באזור הטקסים והזיכרון.

וכל שנה ביום הזיכרון לאסון עוטה העץ לבן כאותו שלג שירד בליל אסון המסוקים בשמי שאר-ישוב.

אתר הזיכרון

במקום נטועים מספר ברושים חלקם צריחיים המשקפים את החיים שנגדעו בעבם וחלקם ענפים. במרכז אתר הזיכרון עץ תות בכות, כשמו כן הוא בוכה לזכר הנופלים. כל שנה במאי יום הזיכרון לחללי צה"ל מתמלא העץ בפרות הנראים כדמעות אדומות או שחורות... כן, העץ בוכה!

מאחור צומחים עצי תות זקופים, רגילים כי הרי "במותם ציוו לנו את החיים"

קטע המים הזורמים

רצועת חוף נהדרת לאורך הבנייאס ר אזור מלא חיות והנאה,


5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page