top of page
  • lmrsh3

שאר-ישוב מעוז האירוח הכפרי בישראל


בחג השבועות 1984 פתחנו את חדרי האירוח הראשונים במדינת ישראל : פירות ואירוח נוריאל.

בשנת 1990 הוכרז היישוב שאר ישוב ככפר תיירותי, ומאז הפך הישוב למעוז האירוח הכפרי בארץ.

אצלנו ניתן ליהנות מאירוח בצימרים, לטייל בין המטעים, לתבול לצד נחל הבניאס העובר בישוב, צימר פירות ואירוח נוריאל ממוקמים בנקודת מוצא אידאלית לבילויים באטרקציות בגליל העליון, ולאירוח חמים לפני ואחרי בילוי יום בחרמון המושלג.

"והיה ביום ההוא לא יוסיף עוד שאר ישראל ופליטת בית יעקב להישען על מכהו...שאר

'ישוב, שאר יעקב אל אל גיבור". ישעיהו, פרק י', פסוקים כא'-כב'.

מושב שאר ישוב הוקם לראשונה בפברואר 1940 כחלק ממצודות אוסישקין על ידי 30 משפחות

מהתנועות "הנוער הציוני" ו"העובד הציוני". הישוב נקרא תחילה"מצודת אוסישקין ג." ונודע אחר כך כ"עלה רייש". עם סיום קרבות מלחמת העצמאות והסכמי שביתת הנשק בסוף שנת 1948 , ננטש רוב היישוב מיושביו עקב ההפגזות הקשות של הסורים מתל עזזיאת, המשקיף על המושב מלמעלה. אנו ממליצים לטייל במסלול טיול המשקף את חיי החלוצים בגליל לאורך השנים.

בשנת 1949 יושב שאר ישוב בשנית, על שרידי המושב הקודם. חברים מתנועת "הנוער הציוני" מהונגריה ששרדו את השואה, עלו ארצה בזמן מלחמת העצמאות ועם תום שירותם בצה"ל החליטו להקים ישוב חדש. אריה זהורי, ממקימי המושב סיפר כי "איבדנו את כל משפחתנו ורכושנו בשואה. באנו למדינת ישראל בכלל ולשאר ישוב בפרט לחזק את חלקה הצפוני של מדינת ישראל על מנת להבטיח ששוב לא יגזלו את היקר לנו".

הסורים צלפו על חברי מושב שאר ישוב במשך 19 שנים מתל-עזזיאת ובשנת 1957 אף הרגו את יוסף בן חיים - חבר המושב. ביום השני למלחמת ששת הימים ניסו הסורים לכבוש את שאר ישוב, ואף רדיו דמשק והעיתון הצרפתי "לה מונד" הודיעו שהמושב נכבש על ידי הסורים.

אך מספר בודד של מגנים עמדו איתן מול הסורים והבריחו אותם בעזרת אש מרגמות. הסורים חזרו ותקפו את המושב מספר פעמים, אך מעולם לא הצליחו לכבוש אותו. ב-9 ביוני 1967 כבשו לוחמי חטיבת גולני את תל-עזזיאת והרחיקו את הגבול הסורי מהמושב. מסלול טיול בעקבות לוחמים מספר לאורחי נוריאל על הימים ההם, הגבורה והניצחון.

מושב שאר ישוב חזר לכותרות בעקבות אירוע "אסון המסוקים" הנורא בשנת 1997, כאשר שני מסוקי צה"ל התנגשו מעל היישוב. כיום מצוין האסון באתר הנצחה רשמי מחוץ לגבולות שאר ישוב, ובחורשה לזכר הנופלים אשר הוקמה על ידי בני המושב, ומשמשת היום מקום זיכרון חי לצד נחל הבניאס הזורם בישוב.

מאז הנסיגה מלבנון, האירוח במושב שאר ישוב הפך פופולארי מאוד בשל קירבתו לנחל הבניאס, ומאפשר טיולי יום, מסלולי טיול באופנים, ונקודת יציאה מושלמת לבילוי בכל האטרקציות התיירותיות באזור כגון שייט קיאקים, פיינטבול ועוד; שמורות הטבע כגון הבניאס ,תל דן נחל שניר, אגמון אחולה ועוד; מסעדות, גלריות ומוזיאונים.


4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page